EC-TANKSEALER GEBRUIKSAANWIJZIZING

  • Description

1. De tank eerst ontroesten met Rust-Arrestor.

Een kunststof tank flink uitspoelen met tinner, volg punt 2

Daarvoor moet de tank van binnen goed droog zijn.

De tank vullen met Rust-Arrestor en goed schudden, zodat de Rust-Arrestor alle roestplekken bereikt.

Om de c.a. 2 uur de tank in een andere positie leggen zodat de Rust-Arrestor goed kan inweken en dit herhalen totdat u de gehele tank rondgeweest bent.

Daarna de Rust-Arrestor teruggieten in het kannetje, eventueel zeven door een koffiefilterzakje.

De tank goed laten drogen, de uithardingstijd is tenminste 24 uur.

 

2. Als de tank goed droog is, deze uitspoelen met benzine of thinner, de tank opnieuw goed laten drogen en daarna deze als volgt bekleden met EC-TANKSEALER.

Dit is een 1 komponent Polyurethaanhars, die door zijn dunvloeibaarheid ook naden en kieren bereikt.

 

De Ec-Tanksealer in de tank gieten en de tank goed ronddraaien zodat de tanksealer de gehele binnenzijde bereikt.

Dan de overvloedige Tanksealer teruggieten in de bus.

Na 2-4 uur de behandeling met de Tanksealer herhalen, dan worden ook gaatjes tot c.a. 2 millimeter gedicht.

 

Ook na deze behandeling de overvloedige Tanksealer teruggieten in de bus.

De tank met de dopopening naar beneden in b.v. een kartonnen doos 3-4 dagen uit laten harden.

 

Let op! Niet in een te warme ruimte of zon leggen. Luchtvochtigheid is belangrijk voor het uithardingsproces.

Goed uitgehard kan de tank met iedere benzine of andere brandstof gevuld worden.

 

 

Enkele nuttige tips:

Om de tank aan de buitenkant niet te beschadigen kan men hem inpakken met krimpfolie of het z.g.n. vershoudfolie.

De vulopening insnijden en afplakken met tape.

Om de benzinekraan opening af te plakken kan men het beste Duck-tape gebruiken.

Niet de originele tankdop gebruiken maar een die toch al niet zo mooi meer is. Of tijdelijk afplakken met Duck-tape.

Indien de benzinekraan niet gedemonteerd kan worden deze direct na het sealen deze doorprikken of doorblazen.

 

Indien er een hardnekkige zwarte laag opgedroogde brandstof in de tank zit, deze eerst inkrassen met een lange pin of schroevendraaier. Dit voordat de Rust-Arrestor erin gaat.

Op dit soort plekken de Rust-Arrestor een paar uur langer laten inwerken.

Eventueel kan men, na de Rust-Arrestor behandeling, de tank ook naspoelen met een hogedrukreiniger.